آتشکار المنت

تشکار المنت

آتشکار المنت

تشکار المنت

آتشکار المنت

آخرین مطالب

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

المنت فشنگی

المنت فشنگی چیست و چگونه کار می کند؟

المنت فشنگی یک عنصر گرمایش صنعتی به شکل لوله است که می تواند در وسایل مختلف شما استفاده شود. المنت فشنگی گرمایش موضعی و دقیق را ارائه می دهند و معمولاً در صنعت فرآیند گرمایش استفاده می شوند. به طور معمول از المنت فشنگی برای گرم کردن یک بلوک فلزی از داخل استفاده می شود و بر اساس نیاز برنامه می تواند به طور خاص ساخته شود.

المنت فشنگی بیشتر در گرم کردن قطعات فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. برای نصب آسان  آن ها نسبت به قطر اسمی آنها کمی کوچکتر شده اند.

 

المنت فشنگی چگونه کار می کند؟

یک المنت فشنگی از سیم پیچ مقاومتی در اطراف یک هسته سرامیکی تشکیل شده است که توسط دی الکتریک احاطه شده و در یک غلاف فلزی محصور شده است. گرمای المنت فشنگی که از طریق سیم پیچ به غلاف منتقل می شود باعث گرم شدن غلاف می شود. سپس این گرما به قسمت فلزی منتقل می شود.

برای تعبیه یک المنت فشنگی در کاربرد دمای پایین یا متوسط ​​(600 درجه فارنهایت یا کمتر) هدف عمومی معمولاً برای سوراخ های حفاری مناسب هستند. اگرچه این تناسب نسبتاً سست تر از انتقال حرارت مطلوب است ، اما در نصب و حذف المنت فشنگی، به ویژه آنهایی که دارای غلاف های طولانی هستند ، کمک می کند. در تراکم وات زیاد ، نزدیکی بسیار مهمتر است.

دمای المنت فشنگی چقدر است؟

المنت فشنگی می تواند در تراکم وات کم ، متوسط ​​و زیاد کار کنند. آنها برای مقاومت در برابر دمای کاری تا 1400 درجه فارنهایت طراحی شده اند. با این وجود ، دمای بهینه کارکرد به کاربردی که از المنت فشنگی استفاده می کنید بستگی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که چندین عامل وجود دارد ، از جمله چگالی ، محکم بودن المنت فشنگی درون سوراخ و هدایت حرارتی مواد در حال گرم شدن که می تواند بر دمای واقعی یک بخاری صنعتی و ... تأثیر بگذارد. دمای یک ماده در چرخه گرمایش کنترل می شود. برای کاربردهای درجه حرارت بالا ، مانند مواردی که بالاتر از 1000 درجه فارنهایت باشد ، برای افزایش حداکثر حرارت و دوام ، ورقهای تلقیح توصیه می شوند.

در هنگام استفاده از المنت فشنگی در دماهای نسبتاً زیاد ، ترمینالهای برقی باید متفاوت از سیمهای سرب معمولی با درجه حرارت بالا باشد یا باید به گونه ای طراحی شود که دمای اطراف سیمهای سرب در دمای پایین تر از حد دما حفظ شود.

المنت فشنگی برای چه مواردی استفاده می شوند؟

المنت فشنگی اغلب برای گرمایش قالبها ، صفحات و سایر قطعات فلزی استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند در کاربردهای غوطه وری مایع استفاده شوند. در زیر چند نمونه از برنامه های خاص آورده شده است:

  • گرمایش گازها و مایعات
  • پرس و لمینیت
  • تجهیزات پزشکی
  • قالب پلاستیک
  • تجهیزات علمی

کنترل های قدرت در افزایش عمر المنت فشنگی با چگالی بالا بسیار ارزشمند است. انواع کنترلر دما و حسگرها وجود دارد که بسته به کاربرد آنها می توانید از آنها استفاده کنید.

برای خرید المنت فشنگی با قیمت مناسب با آتشکار المنت تماس بگیرید.

 

  • اتشکار المنت