آتشکار المنت

تشکار المنت

آتشکار المنت

تشکار المنت

آتشکار المنت

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

المنت حرارتی

المنت حرارتی چیست؟

کی از تأثیرگذارترین اختراعات در گرمایشی و برق مدرن یک عنصر گرمایش المنت حرارتی است. به عنوان مثال ، المنت حرارتی ، توسترها ، دوش ، خشک کن و بیشتر به عناصر گرمایشی اعتماد دارند. اما ، یک المنت حرارتی چیست و چگونه یک عنصر گرمایش کار می کند؟

یک المنت حرارتی از طریق فرایند مقاومت (انرژی گرمایی ژول) انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کند. جریان الکتریکی المنت حرارتی که از طریق این عنصر عبور می کند با مقاومت روبرو می شود که باعث ایجاد گرما می شود.

به طور معمول ، عناصر گرمایش المنت حرارتی از سیم پیچ ، روبان یا نوار سیم ساخته می شود که گرما را فراهم می کند (مانند یک رشته لامپ). عناصر گرمایش حاوی جریان الکتریکی است که از طریق سیم پیچ المنت حرارتی یا روبان یا سیم جریان پیدا می کند و بسیار داغ می شود. این عنصر انرژی الکتریکی  المنت حرارتی عبور یافته از آن را به گرما تبدیل می کند ، که از هر جهت به بیرون تخم ریزی می کند.

چگونه یک المنت حرارتی کار می کند؟  

المنت حرارتی به تبدیل برق به گرما کمک می کند. با این حال ، برای درک چگونگی عملکرد یک عنصر گرمایش ، باید برخی از دروس اساسی برق را به خاطر بسپاریم.

اول ، هادی ها حامل های خوبی برای برق هستند. در مقابل ، عایق ها حامل های بد برق هستند. هادی ها و عایق ها هر دو در مقادیر مختلف مقاومت در برابر جریان های الکتریکی که از طریق آنها جریان می یابد ، فراهم می کنند. هادی ها المنت حرارتی مقاومت کمی دارند ، در حالی که مقره ها مقاومت بالایی را نشان می دهند. بنابراین ، المنت حرارتی شامل مقاومت هستند که میزان جریان را کنترل می کنند. سرانجام ، یک عنصر گرمایش چگونه کار می کند؟

مقاومت های ر با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی کار می کنند. به عبارت دیگر ، هنگامی که برق از طریق آنها جریان می یابد ، آنها گرم می شوند. اما المنت حرارتی تنها مقاومت هایی نیستند که این کار را انجام می دهند. حتی اگر به اندازه المنت حرارتی از طریق آن استفاده کنید ، یک قطعه نازک سیم داغ می شود. این ایده اصلی در مورد لامپ های رشته ای (چراغ های قدیمی و لامپ) است.

در نتیجه ، عناصر گرمایش المنت حرارتی یک جزء الکتریکی محکم را فراهم می کنند که وقتی جریان الکتریکی بزرگی از درون آن جریان می یابد ، گرما تولید می کند.

یک المنت حرارتی از طریق فرایند مقاومت المنت حرارتی (انرژی گرمایی ژول) انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کند. جریان الکتریکی المنت حرارتی که از طریق این عنصر عبور می کند با مقاومت روبرو می شود که باعث ایجاد گرما می شود.

به طور معمول ، المنت حرارتی از سیم پیچ ، روبان یا نوار سیم ساخته می شود که گرما را فراهم می کند (مانند یک رشته لامپ). عناصر گرمایش حاوی جریان الکتریکی است که از طریق سیم پیچ یا روبان یا سیم جریان پیدا می کند و بسیار داغ می شود. این المنت حرارتی انرژی الکتریکی عبور یافته از آن را به گرما تبدیل می کند

  • ۹۸/۰۹/۱۸
  • اتشکار المنت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی